maandag 6 september 2010

MAGN. REISSPELLEN ' 6 in 1 ' - NIEUW

MAGN. REISSPELLEN magnetische reisspellen ' 6 in 1 ' - nieuw afmeting speelbord : 20,5 x 20,5 cm spelregels ingesloten autorace voor 2 - 4 spelers iedere speler neemt een pion met een andere kleur als 'auto'. de auto's worden achter de startlijn opgesteld. degene die aan de beurt is, gooit de dobbelsteen en gaat het aantal vakjes naar voren dat hij heeft gegooid. bij een zes mag nogmaals worden gegooid. wanneer men op een gemarkeerd vakje terechtkomt, moeten de aanwijzingen die op het vakje staan vermeld, worden opgevolgd. degene die het eerst de finish bereikt, is de winnaar. slangen en ladders voor 2 - 4 spelers start bij vakje 1 - finish bij vakje 100. gooi de dobbelsteen met de wijzers van de klok mee. met de pion gaat men zoveel vakjes vooruit als het aantal ogen dat men gegooid heeft. wanneer de pion op een slangenbek terechtkomt, wordt hij "opgegeten " - terug naar het einde van de staart! komt men aan de voet van een ladder terecht, dan mag men omhoog klimmen naar het vakje bovenaan de ladder. degene die het eerst bij vakje '100' aankomt, is de winnaar. voetbal voor 2 - 4 spelers iedere speler kiest een kleur en beweegt de pion (1 team is blauw en 1 team is rood) zoveel vakjes vooruit als het aantal ogen dat men gegooid heeft, met de wijzers van de klok mee naar het doel van de tegenstander. speel verder volgens de aanwijzingen op het bord. voor de laatste stap (doelpunt) moet het precieze aantal ogen worden gegooid. zeeslag voor 2 spelers de schepen worden op de speelvelden gezet. ze mogen elkaar noch vertikaal noch horizontaal noch diaqonaal raken. tussen 2 schepen moet in iedere richting ten minste één vak vrij zijn. iedere speler mag 3 schoten achter elkaar op de schepen van zijn tegenstander afvuren. iedere speler noteert de schoten die hij op de schepen van zijn tegenstrever heeft afgevuurd. de vakjes waartop de schoten zijn afgevuurd, geeft hij aan met een vertikale en horizontale as, bvb. a9-a10 enz. zijn tegenspeler antwoordt "water" wanneer het schot een vakje raakt waarop geen boot staat en antwoordt "raak" wanneer het een vakje met een schip raakt (in dit geval moet hij vertellen welk schip is getroffen) en"gezonken" wanneer er een vakje getroffen is waarop een pion staat, dat overeenkomt met een schip of met het laatste deel van het schip. degene die alle schepen van zijn tegenstander met het kleinste aantal schoten tot zinken brengt, is de winnaar. boter, kaas en eieren voor 2 spelers de speler die begint neemt de 5 x-jes. de spelers plaatsen om de beurt een x of een o op het bord. degene die als eerste 3 dezelfde figuurtjes op een rij heeft (horizontaal, cvertikaal of diagonaal) heeft gewonnen. ludo voor 2 - 4 spelers zie handleiding
meer info


Geen opmerkingen:

Een reactie posten